 |
Nuotraukoje. Taikos balandžiai |
Pašto balandžiai informacinėje tarnyboje Europoje
1875m.
Prancūzijoje buvo 18 balandžių stočių, kurios stovėjo svarbiausiuose
miestuose: Paryžiuje, Tours, Marselyje ir t.t. Balandžiams buvo skirtas
specialus transportas-vežimai. Kiekviename vežime buvo narveliai. Šie
vežimai buvo kiekvieną kartą imami į apmokymus, kad balandžiai
pratintųsi grįžti namo. Taip pat Prancūzijoje buvo virš 300 augintojų
organizacijų su virš 150 000 balandžių. Balandžiais disponavo
kariuomenė. Pagal nustatytą tvarką 1877m. visi
balandžių savininkai ir augintojai savo augintinius karo atveju turėjo
atiduoti valstybės reikmėms.
Vokiečių kariuomenė naudojo
tokius pat vežimus ir turėjo 16 stočių, o jų išlaikymui kasmet skyrė 16
000 markių. Organizacijoje buvo auginama virš 52 000 balandžių, kurie
prireikus buvo atiduodami kariuomenės reikšmėms. Apie
1889m.
visoje Europoje įsitikinta, kad balandžiai turi privalumų kare. Tokiu
būdu Antverpijos augintojai gavo galimybę parduoti savo gerus
balandžius. Po įsigijimo, visi balandžiai buvo suburti Antverpijos
zoologijos sode, kur buvo prižiūrimi iki perkėlimo į kitą vietą.
 |
Nuotraukoje. |
Taip pat Ispanijoje tuo metu
palei pakrantę atsirado 18 tokių balandinių. Balandžiai kartu su
pakrantės saugos tarnyba liko priskirti kovai su kontrabandininkais.
Pakrantės apsauga pasiimdavo balandžius ant denio, kai išplaukdavo
patruliavimui. Balandinės dažniausiai buvo statomos šalia muitinių, apie
50km
atstumu viena nuo kitos. Muitinės vis apsikeisdavo balandžiais ir juos
paleidus grįždavo į buvusią vietą, taip informacija keliaudavo iš vienos
stoties i kitą. Prie balandinės angos buvo įmontuotas skambutis, kuris
suskambėdavo balandžiui sugrįžus į balandinę. Muitininkas atsiimdavo
pranešimą ir persiųsdavo į kitą stotį. Tokiu būdu visos muitinės buvo
informuotos apie artėjantį kontrabandininkų ar kitą nepageidaujamą
laivą.
Portugalijoje taip pat pastatytos
karinės balandinės, išdėstytos mažesniu atstumu, dėl šilto klimato ir
didelio kiekio plėšrių paukščių kalnuose. Portugalai turėjo 14
balandinių.
Šveicarijoje kiekvienas
augintojas gaudavo dotaciją už balandžių veisimą. Kas metus, duodavo nuo
70 iki 160 frankų apdovanojimui varžybose.
Belgija, kuri buvo vadinama
balandžių tėvyne, kariuomenėje turėjo tik vieną balandinę, o tai buvo
dėlto, kad balandžių augintojų buvo labai daug ir karo atveju jie turėjo
pakankamai šių nuostabių sparnuočių. Belgijoje buvo virš 1 000
organizacijų ir disponavo virš 6 000 balandžių,
 |
Nuotraukoje. |
kurie buvo pavaldūs karaliui.
Pašto balandžiai buvę kariuomenėje, buvo kilę iš belgų originalių
protėvių. Tais laikais belgai turėjo geriausius balandžius, o jų kaina
svyravo nuo 100 iki 500 frankų. Kariuomenės balandžiai neprivalėjo
greitai grįžti, bet turėjo turėti stiprią trauką namo, privalėjo buti
stiprūs ir turėti gerą orientaciją. Šiuos reikalavimus įvykdė balandžiai
iš Liege (Liutch). Vertinti buvo tamsaus apsiplunksnavimo, nes sunkiau
buvo pastebimi fronto teritorijoje skrydžio metu. Tamsūs balandžiai taip
pat neatkreipdavo didelio susidomėjimo plėšrūnams. Balandžiai buvo
treniruojami taip, kad sugebėtų skristi vasarą ir žiemą. Žiemą
atrinkdavo geriausias poras, dėl didelės grėsmės, kad kils karas.
Treniruotės vyko ištisus metus, nežiūrint į oro sąlygas.
Pašto balandžiai atstojo
kurjerius iš jūros į sausumą, ne tik Europoje, bet ir Afrikoje. Egipto
irkluotojai taip pat jais buvo labai susidomėję.
Kai pasirodydavo horizonte žemė,
buvo išleidžiami balandžiai su žinia šeimai apie sugrįžimą. Vėliau šis
paprotys tapo madingas tarp laivo keleivių, kelionių metu. Keleiviai
galėjo išsiųsti žinią jau tada, kai buvo jau kelias valandas jūroje.
Balandžių augintojų sąjunga
Afrikoje
 |
Nuotraukoje. |
1895 m Belgijos valdžia susidūrė
su problema, ar bus įmanoma pasinaudoti pašto balandžiais savo
kolonijoje Kongo (Zairas). Pripažinta, kad tai yra geriausias būdas
greičiausiai gauti informaciją. Tuo metu Kongo buvo konservatyvi
kolonija ir kad įveikti 1 000 km reikėjo 10 dienų, o balandis tą atstumą
įveikdavo per 8 valandas. Kas 100 km įrengtos balandinės. Kareiviai ir
karavanai galėjo su savimi imti gerai ištreniruotus balandžius, kad
prireikus išsiųstų žinią. Taip pat svarbesni miestai galėjo palaikyti
ryšį tarpusavyje. Didelę problemą Afrikoje kėlė didelis skaičius plėšrių
paukščių, todėl su viena ta pačia žinia buvo išsiunčiami 2-3 balandžiai,
kad būti tikram, jog informacija pasieks tikslą. Balandžiai buvo
gabenami mažose, bet labai gerai vėdinamose balandinėse. O jeigu
balandinėje transportuoti buvo neįmanoma, tai balandžiams buvo uždedamos
taip vadinamos petnešos, kad negalėtų skraidyt,i ir buvo
transportuojami juodaodžių nešikų karavanais kartu su nešuliais.
Informaciją paruošė
www.taikosbalandziai.lt
nariai
<
sugrįžti atgal
Į viršų ^ |